wtorek, 17 lutego 2015

Placuszki owsiane z tofu w typie pancakes



Otrzymałam dziś do testowania Blender marki Philips model HR1646. Oczywiście frajda była niesamowita - uwielbiam wszelkiej maści sprzęty kuchenne :) Blender wyposażony jest w wiele ciekawych końcówek/akcesoriów - dziś testowałam końcówkę do blendowania. 

Od pewnego czasu w lodówce zalegało mi tofu, którego data przydatności niebezpiecznie szybko zbliżała się do końca więc postanowiłam szybciutko wykorzystać blender i stworzyć jakąś alternatywę do pancakes sami oceńcie rezultat (to mój pierwszy raz z tofu ;) )
 




1 szkl. płatków owsianych
1 szkl. mąki orkiszowej
200 g tofu naturalnego
3 łyżki golden syrupu/ksylitolu/cukru/miodu
2 szkl mleka roślinnego
3 łyżki oleju/ oleju kokosowego
1-2 łyżeczki sody oczyszczonej
ewent. 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Płatki owsiane rozdrobnić w pojemniczku do siekania blendera Philips 1646 (mają być rozdrobnione ale nie na pył) – blender Philips świetnie się spisał, jest lekki co istotne przy dłuższych „pracach”, płatki rozdrobnił szybciutko wręcz musiałam pilnować, żeby nie rozdrobnił płatków na mąkę :) regulowanie prędkości blendowania kontrolujemy siłą z jaką trzymamy przycisk.

Dodać mąkę orkiszową, sodę, tofu, golden syrup, olej i ponownie zblendować dolewając po trochu mleko roślinne. Na koniec dodać ekstrakt z wanilii i wymieszać. Odstawić (najlepiej na co najmniej godzinkę) do lodówki.

Rozgrzać patelnię i nakładać łyżką (na suchej patelni) placuszki. Kiedy na powierzchni widać bąbelki powietrza przewracamy na drugą stronę. Pieczemy ok 1 minutkę (do zrumienienia drugiej strony) i zdejmujemy z patelni.

Można podawać z golden syrupem lub ulubionym dżemem :)

14 komentarzy:

  1. musi być pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na placuszki

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają pysznie :) Chętnie wykorzystam pomysł na te placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ulubione danie całej rodzinki, Twoje wyglądają baaardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. PYSZNE ZAPEWNE na pewno spróbuje!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. ...czyli zdrowo i smacznie? Fajny pomysł na placki, a blenderek super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno dobrze smakują :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszności na sam widok :) poproszę placuszka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja również zaopatrzyłam się ostatnio na https://duka.com/pl/agd/blendery w blender ręczny, do którego dołączone były różne akcesoria. To właśnie dzięki nim urządzenie znajduje w mojej kuchni wiele zastosowań :). Często za jego pomocą przyrządzam różnorodne potrawy oraz napoje.

    OdpowiedzUsuń