poniedziałek, 16 lutego 2015

Mleko owsiane

Najczęściej kupuję mleka roślinne w proszku-kiedy potrzebuję są pod ręką, nie muszę się martwić, że nie wykorzystam wszystkiego w ciągu 2 dni i będę musiała wylać do zlewu :) Ale zdarzało się, że kupowałam mleka w kartonikach do większych "akcji" typu naleśniki... do czasu, aż odkryłam jak łatwo i niedrogo można takie mleczko przygotować samodzielnie :)


1 szkl. płatków owsianych
5 szkl. wody (przegotowanej i wystudzonej)
szczypta soli np. różowej himalajskiej lub morskiej
2 łyżki syropu z agawy
łyżeczka pasty waniliowej

syrop z agawy i pastę z wanilii można zastąpić 1 łyżką cukru waniliowego

Płatki zalać szklanką wody (tak aby były całe zakryte) i odstawić najlepiej na noc. Rano dolać pozostałą część wody, szczyptę soli, syrop z agawy i wanilię i zmiksować blenderem lub urządzeniem wysokoobrotowym (u mnie Thermomix). Im lepsze urządzenie i dłuższe miksowanie tym bardziej aksamitne mleczko wychodzi.

Moje dzieciaki gdy zobaczyły szklanicę pełną mleczka z pianką niemalże wyrywały ją sobie z rąk.... po degustacji synek lekko się krzywiąc stwierdził, że dobre ale już więcej nie chce - córka, że woli to inne co robiłam (migdałowe) :) Jak dla mnie - wielbicielki płatków owsianych - mleczko jest świetną bazą do koktajlu owocowego a także do robienia naleśników.

6 komentarzy: