sobota, 21 lutego 2015

Naleśniki z musem jabłkowym

Dzisiaj postanowiłam nareszcie wypróbować końcówkę do ubijania testowanego przeze mnie blendera Philips HR 1646, powiem jedno - dała radę. Do tego mus jabłkowy z rodzynkami i pyszne danie gotowe...

Na ciasto naleśnikowe:
2 szkl. mąki pszennej tortowej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki mąki kukurydzianej
1 budyń śmietankowy z cukrem (60 g)
1/3 szkl. oleju
2 1/3 szkl mleka roślinnego (np. owsianego)

Składniki suche umieścić w naczyniu i wyrabiać końcówką do ubijania (lub mikserem) dodając powoli mleko i wodę. Ciasto odstawić na 10-15 minut. Piec na rozgrzanej np. teflonowej patelni z obu stron bez dodatku tłuszczu.

Mus jabłkowy:
4 jabłka
1 łyżeczka cynamonu
1/4 szkl. wody
garść rodzynek

Jabłka umyć, obrać, wydrążyć środki. Do garnuszka z grubym dnem wlać 1/4 szkl wody i wkroić niedbale na duże kawałki jabłka. Przykryć i poddusić ok. 10 minut, dodać cynamon i zblendować na gładką masę. Wsypać garść rodzynek i zostawić do ostygnięcia.

Upieczone naleśniki smarować musem jabłkowym i zwijać w rulonik. Smacznego :)

13 komentarzy:

  1. Ale pyszności :), muszę wypróbować przepis

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniamm :) Ślinka cieknie :P

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam! aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z przyjemnością spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. mmm uwielbiam naleśniki :) Bardzo ciekawy przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam naleśniki w każdej postaci, ależ narobiłaś mi smaku tym przepisem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie naleśniczki uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Naleśniki z musem jabłkowym przypominają mi obiadki u mojej babci. Jadłem je z cukrem pudrem. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  9. Sama kiedyś robiłam z musem jabłkowym który również sama zrobiłam były pycha! I te na pewno też są :)

    OdpowiedzUsuń
  10. moje dzieci uwielniaja naleśniki, wypróbujemy w tygodniu z tego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale pyszności :) naleśników z jabłkami jeszcze nie jedliśmy więc nadeszła pora :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mniam, ale pysznosci

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda naprawdę apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń