niedziela, 1 marca 2015

Karmel

Prób było kilka... przepisów również... aż osiągnęłam efekt o jakim marzyłam - ciągnący, pyszny karmel :)


2 szkl. cukru
1/2 szkl. wody
2 łyżki golden syropu
100 g masła/dobrej margaryny bezmlecznej
240 g mleka (mleko ryżowe/kukurydziane w proszku rozmieszane z ciepłą wodą)

przyda się również termometr cukierniczy

Cukier, wodę i golden syrop umieścić w garnuszku z grubym dnem, rozmieszać, wstawić termometr (jeśli posiadacie) i umieścić na prawie maksymalnej mocy kuchenki. NIE MIESZAĆ, nic nie robić tylko czekać, aż osiągnie 170 st. C (jeśli nie macie termometru musicie obserwować, żeby "mieszanina" uzyskała ładny karmelowy kolor-trwa to ok 20-25 minut). Zdjąć natychmiast z ognia, dodać masło/margarynę BARDZO OSTROŻNIE, ŻEBY SIĘ NIE POPARZYĆ oraz mleko i rozmieszać. Ponownie wstawić na kuchenkę i gotować od czasu do czasu mieszając do uzyskania pożądanej konsystencji ok. 30-40 minut (u mnie było to ok 40 minut). Najlepiej sprawdzać tzw. metodą "na talerzyk". Talerzyk trzymać w lodówce, kiedy chcemy sprawdzić konsystencję umieszczamy na nim kropelkę karmelu i widzimy czy jest już ok czy jeszcze trzeba pogotować :)

Golden syrop(syrup) można kupić lub zrobić samodzielnie - ja postaram się na dniach umieścić przepis na blogu.

Karmel pyszny, ciągnący same och i ach przychodzą mi do głowy :) a wkrótce przepis, w którym będziecie mogli karmel wykorzystać :)

9 komentarzy:

  1. fajna barwa i konsystencja a i przepis wydaje się łatwy w "obsłudze"

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda pięknie, u mnie w planach do zrobienia Golden syrop, cukier waniliowy a esencja już się "naciąga". Domowe lepsze niż sklepowe :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota. Uwielbiam taki karmel. Będę musiała go przygotować

    OdpowiedzUsuń
  4. fajny przepis ,wart wypróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mniam, wygląda pieknie i smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie udało mi się zrobić idealnego karmelu.... ten przepis na pewno wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń