czwartek, 23 kwietnia 2015

Krem ciasteczkowy

Skończyłam niedawno słoiczek gotowego(kupnego) kremu z ciasteczek korzennych. Ponieważ bardzo mi smakował a zakupów na razie nie planuję postanowiłam stworzyć swoją wersję tego pysznego kremu - generalnie z przeznaczeniem na chlebek ale można wyjadać prosto ze słoika :)


400 g ciasteczek kruchych korzennych (np. Speculoos, użyte przeze mnie są w tle zdjęcia, kupione w Simply, nie zawierają jajek ani mleka, kosztowały trochę ponad 5 zł)

100-150 g masła/dobrej margaryny/oleju kokosowego lub mix
szczypta soli
1 łyżka golden syropu (można pominąć)

Ciasteczka dobrze rozdrabniamy-blenderem lub (jak ja)urządzeniem wysokoobrotowym. Dodajemy szczyptę soli, tłuszcz i dalej krótko już miksujemy, żeby otrzymać gładką konsystencję. Przelać do słoika. Trzymać w lodówce ( w zależności od użytego tłuszczu wyjąć z niej ok 30 minut przed użyciem)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz