niedziela, 19 kwietnia 2015

Wariacja na temat karpatki

Jak wiadomo ciasto na karpatkę tzw. parzone to masa jajek. Ponieważ ja aktualnie jajka mocno ograniczam postanowiłam zrobić troszkę inną wersję karpatki...



1,5 szkl. mąki pszennej
100-120 g margaryny bezmlecznej/masła
1/3 szkl. jasnego piwa

Mąkę posiekać z zimną margaryną/masłem, dodać piwo i szybko zagnieść. Włożyć do lodówki owinięte folią spożywczą na minimum godzinę. Wyjąć, rozwałkować na dwa blaty (grubości ok 2-3 mm) na oprószonej mąką stolnicy.  Piec ok 25-30 minut w temp. 180 st.

2 budynie waniliowe/śmietankowe ( z cukrem, ewent. dodać więcej cukru pudru do masła/margaryny)
1/2 l mleka roślinnego (ja używam w proszku ryżowe, owsiane, kukurydziane)
1/2 kostki masła/margaryny
1-2 łyżki cukru pudru

Budynie ugotować w 1/2 l mleka. Mocno wystudzić (nie może być nawet letnie bo krem się rozpłynie). Masło/margarynę utrzeć z cukrem pudrem na puszysty krem, dodawać stopniowo budyń stale miksując.

Krem wyłożyć na jeden upieczony blat i przykryć drugim, oprószyć cukrem pudrem.

1 komentarz:

  1. Karpatka przepyszna! Córce smakowała ale i także mi i narzeczonemu!

    OdpowiedzUsuń