środa, 5 sierpnia 2015

Blok karobowy

Szybkie, słodkie i bez pieczenia :) Można zaangażować dzieciaki do pomocy będą miały frajdę. Ciacho dość słodkie chociaż ja znacznie ograniczyłam ilość cukru, ja uwielbiam je i nigdy nie kończę na jednym kawałku...


2 opakowania herbatników Holenderskie
garść rodzynek
garść żurawiny
3/4 szkl. uprażonych na patelni i posiekanych migałów
200-250 g masła/margaryny bezmlecznej
1/2 szkl wody
3/4 szkl cukru (można więcej jeśli lubicie ekstremalnie słodko ;) )
4-5 łyżek karobu
400 g mleka roślinnego w proszku(ryżowe, owsiane)

Herbatniki połamać, dorzucić rodzynki, żurawinę, migdały. W rondelku rozpuścić masło/margarynę z wodą i cukrem, dosypać mleko w proszku i karob i mieszać aż dobrze się wszystko połączy. Zagotować. Wymieszać z herbatnikami i bakaliami i wyłożyć do foremki. Wierzch wygładzić i lekko docisnąć. Po przestudzeniu wstawić na kilka godzin do lodówki.

2 komentarze:

  1. Fajne! :) Tylko jak dla mnie bez rodzynek :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bakalie można dać wg uznania ja akurat rodzynki lubię a możliwości mam nieco ograniczone ze wzgl. na karmienie ale chętnie dałabym tu kilka rodzajów orzechów, żeby fajnie "chrupało"... :)

      Usuń